BoardTalk werkt

Jan Zoetjes helpt je – op geheel eigen wijze – je doelen vast te stellen én deze te halen binnen een optimaal tempo. In eenvoud ga je op weg naar groei en verbetering op een manier die wérkt.

Ondernemen en leidinggeven aan een onderneming is niet zozeer ingewikkeld als wel veel. Met structureren, prioriteren en focus houden kom je in de regel een heel eind. De praktijk kan echter weerbarstig blijken waardoor je prioriteiten verschuiven. De groei blijft bijvoorbeeld achter, je wordt verrast door plotselinge marktontwikkelingen of je krijgt (sommige) medewerkers niet meer in beweging om de kar te trekken. Is je gekozen richting nog wel de juiste? Wil je wel verder met je bedrijf? Kortom, er kunnen diverse aanleidingen zijn waardoor je je realiseert dat je hulp nodig hebt. Maar wel de juiste hulp.

Eenvoud

Tal van methodieken zijn beschikbaar. Maar welke is het meest geschikt voor jou en je bedrijf? BoardTalk weet het. Jan Zoetjes heeft niet alleen ruime ervaring als ondernemer en directeur maar ook een brede kennis van allerlei methodieken, van Het Checklist Manifest tot De Lean Start Up en Scaling Up. Die kennis en ervaring komen samen in zijn eigen methode die hij naadloos kan laten aansluiten op jouw behoeftes. Door eenvoud terug te brengen in je bedrijfsvoering, door creatief met jou aan de slag te gaan en door haalbare doelen te stellen. BoardTalk garandeert dat jij je beoogde resultaten haalt.

Ontzorging

In de kern is de werkwijze van BoardTalk even eenvoudig als doeltreffend. Na de kennismaking en een scan van je bedrijf stelt Jan Zoetjes een plan van aanpak op. Als basis voor dit plan heeft hij zo’n 25 topics die van belang zijn voor de groei of ontwikkeling van je onderneming. De onderwerpen lopen uiteen van je missie en visie tot financiering en vergadercultuur en van je planning en marketing tot innovatie en concurrentie. Deze worden in één van de vier kwadranten van het Boardtalk framework geplaatst:

  • Ziel en karakter van het bedrijf
    Hier kijken we naar de missie en de visie van je bedrijf. Wat is de cultuur, wat zijn de kernwaarden? Waarom doe je wat je doet? Wat willen de aandeelhouders? Rituelen horen hier ook bij. Is dit allemaal bekend bij de werknemers en draagt iedereen het uit?
  • Weten en Meten
    In dit kwadrant zitten de cijfers: de budgetten, de meetbare doelstellingen op ieder niveau, de planning en niet te vergeten de data-analyse. De o zo belangrijke cashflow berekeningen zien we ook door dit venster.
  • Mensen werken
    Hoe zit het met het personeelsbeleid? De juiste bezetting en het streven naar optimaal plezier uit en voldoening in het werk betalen zich altijd terug. Onderwerpen zijn: Instroom-doorstroom-uitstroom, exit-procedures, onboarding, leiderschapsstijlen, benutten potentieel middenkader.
  • Groeien en bloeien
    In dit kwadrant staat je strategie centraal. Hoe verkoop je wat je doet en aan wie (nog meer)? Zijn je systemen op orde? De route-to-market? Wat doet de concurrentie? Weet je écht wat je klanten van je bedrijf vinden en spoort dat met het zelfbeeld van je bedrijf? Hoe vaak vergaderen jullie waarover en met wie? Het komt allemaal aan bod.

De topics worden in het kwadrant geplaatst en geven een duidelijk inzicht in je mogelijkheden naar groei en verbetering. Laaghangend fruit eerst. Je gaat een jaar aan de slag met BoardTalk maar je wilt je eerste slag snel maken. Jan zorgt ervoor. Hij houdt je gefocust, ontzorgt je en zorgt dat je bedrijf groeit.

Stuur een bericht

Of neem direct
contact op