Over BoardTalk

Hoe werkt jouw methode?

‘Eigenlijk heel simpel. Ik ga uit van zo’n 25 topics die belangrijk zijn voor een bedrijf of voor de individuele directeur. Die onderwerpen plaats ik in één van de vier kwadranten van mijn framework. Zo zie je al heel snel waar je resultaten te behalen zijn, op korte en op lange termijn. Na een scan van je bedrijf maak ik een plan van aanpak en begeleid ik je bij het doorvoeren van de veranderingen. Je krijgt dus altijd een traject dat naadloos aansluit op jouw behoeftes.’

Welk type klant heeft jou nodig?

‘De eindverantwoordelijke die geen ingewikkelde consultancy-trajecten wil. Ik ben mede-ondernemer en geen consultant. Samen komen we snel tot de kern en kunnen we een traject inzetten dat werkt. Doordat dat ik “van buiten” kom, kijk ik met wat meer afstand mee en kan daardoor zaken vaak helderder zien. Daarom werk ik ook voor bedrijven met grotere directies, voor hen ben ik ook een partner met een gelijkwaardig niveau.’

Welk type klant heeft minder aan jou?

‘In principe kan elke ondernemer of directeur mijn kennis en ervaring goed gebruiken. Maar ik heb wel duidelijk een eigen aanpak en die ligt je, of niet. Er is meestal wel een professionele klik en ik breng te allen tijde creativiteit en persoonlijkheid mee. Maar dga’s of ceo’s die niet van een directe gesprekspartner houden of alleen op zoek zijn naar bevestiging, houden over het algemeen minder van mijn aanpak.’

Bemoei je je overal mee?

‘Nee, er is een grens. Waar die grens ligt, is aan mijn gesprekspartner. Ik ben overigens wel geïnteresseerd in die grenzen, vooral als ze belemmerend werken. Dan ga ik daar graag het gesprek over aan. Ik bemoei me vooral met ondernemersvraagstukken, niet met het vakinhoudelijke. Ik ben jurist en ondernemer, geen biotechnicus, ingenieur of kazenmaker.’

Waar zien klanten de voordelen van jouw werk?

‘In dat ik het leven lichter maak. Mijn trajecten leiden tot andere, vaak betere beslissingen. Tot oplossingen. Tot lucht in de (privé-) agenda. Tot meer diepgang. Ga zo maar door.’

Is zo’n traject met jou niet heel kostbaar?

‘Dat is maar hoe je het bekijkt. Het gaat er niet om wat je betaalt, maar om wat je ervoor krijgt. Het traject betaalt zich terug in meetbare resultaten en immateriële zaken. Hoeveel is het je waard om ’s nachts niet wakker te liggen? Daarbij: voor wat ik reken heb je niet eens een goede receptioniste.’

Schrijf je ook van die dure rapporten, waarmee vervolgens niets wordt gedaan?

‘Nee, daar werk ik te pragmatisch voor. Ik geef aanbevelingen waarmee je aan de slag gaat.’

Is het geen teken van zwakte om jou in te huren?

‘Wat je zwak vindt, hangt af van je ego. In mijn ogen is het juist een teken van kracht om ervoor uit te komen wat je nodig hebt. En om de middelen te zoeken die je performance verbeteren.’

Werk jij voor alle branches?

‘Jazeker. Ik heb vooral ervaring in de dienstverlening, automatisering en retail. Maar ik kom in alle branches tot mijn recht. Mijn diensten zijn branche-overstijgend en dienst- of product-onafhankelijk.’

Ook aan de slag met BoardTalk? Bel 0646090520 of stuur een mail:

Stuur een bericht

Of neem direct
contact op